Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

 

Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Het kan echter gebeuren dat u een klacht hebt. Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons deelt. Wij willen dit dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en samen met u naar een oplossing kunnen zoeken.

U kunt dit doen door een klachtenformulier in te vullen. Het formulier kunt u vinden op de formulieren pagina. Tevens kunt u het formulier opvragen bij onze assistente.

Een van onze huisartsen neemt uw klacht in behandeling. U kunt ervan verzekerd zijn dat uw suggestie, reactie of klacht met grote zorgvuldigheid wordt behandeld met inachtneming van de geldende privacyregels. De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen 30 dagen in behandeling te nemen en af te ronden.

Bent u daarna nog niet tevreden? Dan kunt altijd een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke Klachtencommisie in onze regio, waarbij de huisartsenpraktijk is aangesloten. Hier kunt u ook terecht als u het lastig vindt om met uw huisarts over uw klacht te praten. U kunt uw klacht dan bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Er zal dan geprobeerd worden een oplossing te vinden voor uw klacht. U kunt hiervoor het klachtenformulier op de website van de SKGE gebruiken of bellen naar 088-0229190. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.